W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

Analiza MakoLab

MakoLab to agencja technologiczno – marketingowa. Misją spółki jest pomoc klientom w transformacji cyfrowej. Spółka prowadzi małe, lokalne projekty, a także duże globalne dla międzynarodowych koncernów. W 2019 roku obchodziła 30-lecie istnienia.

MakoLab „specjalizuje” się w obsłudze branży motoryzacyjnej. Głównym klientem MakoLabu jest koncern Renault (Nissan, Dacia). Współpraca trwa już 18 lat, a spółka odpowiada za funkcjonowanie witryn internetowych koncernu w ponad 50 krajach,  także dostarcza wiele innych usług i aplikacji, np. w ramach „connected car”. Kolejnym ważnym klientem jest koncern Toyota, dla którego MakoLab działa w zakresie promocji i widoczności w wyszukiwarkach internetowych.

Dodatkowo MakoLab rozwija produkt Virtual Car 360, który pozwala sprzedawać samochody nowe i używane bez konieczności wizyty klienta w salonie – wszystko może obejrzeć w widoku 3D auta na stronie internetowej.

Wreszcie spółka aktywnie uczestniczy w rozwoju „connected car” – przygotowuje rozwiązania i aplikacje umożliwiające „kontakt” samochodu z: domem, innym samochodem, infrastrukturą, itp. Na komputerach pokładowych można korzystać z wykonanej przez MakoLab aplikacji Audioteka czy uczyć się języków poprzez aplikację SuperMemo.

Motoryzacja jest wizytówką spółki, ale zarabia ona również na usługach dla branży finansowej, ubezpieczeniowej i wielu innych. Przygotowuje rozwiązania „szyte na miarę”.

W DNA spółki zawarta jest innowacyjność. MakoLab stworzył rozwinięcie blockchain (graphchain), pracuje nad blockchain kwantowym, prowadzi projekty dla Unii Europejskiej i pracuje nad kilkoma innymi projektami, które trudno mi wymienić.

Grupa systematycznie rośnie pod względem przychodów, a ostatnie kwartały to również istotny wzrost zysków spółki. Obecnie spółka wyceniana jest atrakcyjnie w porównaniu do konkurencji. A koncentracja na branży motoryzacyjnej, w szczególności na jej rosnących obszarach („connected vehicle”), w połączeniu z wzrostami przychodów w pozostałych obszarach daje nadzieję, że, pomimo wzrostu kosztów osobowych, spółka jest w stanie dalej rosnąć i pod względem przychodów i zysków.

Zapraszam do zapoznania się z pełną treścią analizy i dyskusji o spółce MakoLab na forum Portalu Analiz.

Pełen dostęp do artykułu posiadają abonenci Portalu.
Zaloguj się do Portalu lub zarejestruj się.
(rejestracja jest darmowa)

Komentarze widoczne są dla abonentów portalu!

Partnerzy Portalu Analiz: