W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

Analiza Brand24

Brand24 to spółka założona w 2011 roku, dostarczająca narzędzie do monitoringu treści w internecie o firmach, produktach, markach czy słowach kluczowych.

Pierwsze lata działalności firmy to rozwój platformy na rynku w Polsce, którego obecnie Brand24 jest liderem. W 2014 roku rozpoczęła się ekspansja zagraniczna. Obecnie Brand24 działa na globalnym rynku, posiada klientów w 110 krajach, a liczba klientów poza granicami przewyższa liczbę klientów w Polsce. Jest to o tyle istotne, że przychód z klienta zagranicznego jest większy niż z polskiego: w 2019 roku było to 109 USD versus 319 zł.

Łączna liczba klientów spółki na dzień 30.06.2019 roku przekracza 3,5 tysiąca i zwiększyła się o blisko tysiąc w okresie ostatnich 12 miesięcy. Zgonie z programem motywacyjnym liczba klientów na koniec 2019 roku powinna wynieść 4.364, a na koniec 2020 roku 6.213. Patrząc na obecne dynamiki pozyskiwania klientów wydaje się to sporym wyzwaniem.

Program motywacyjny zakłada(ł) osiągnięcie: w 2018 roku straty netto 1.085 tys. zł, w 2019 roku zysku netto 633 tys. zł, w 2020 roku zysku netto 4.668 mln zł (wartości liczone według PSR, w międzyczasie spółka przeszła na MSR). Z warunków programu można wnioskować, że w 2019 roku ma mieć miejsce osiągnięcie progu rentowności, a od 2020 roku zwiększona skala działalności powinna pozwolić osiągać spółce solidne zyski. Globalny rynek, bardzo dobre narzędzie i skuteczna jego sprzedaż pozwalają oczekiwać na wzrosty przychodów i wyników grupy w kolejnych okresach.

Jednakże na początku września 2019 roku zmaterializował się jeden z czynników ryzyka. Jeden z artykułów w amerykańskiej prasie wymienił Brand24 w kontekście afery Cambridge Analityca, wśród firm nielegalnie zbierających dane z Facebooka i Instagrama. W rezultacie Facebook zablokował w serwisie konta spółki i jej prezesa, a Brand24 wstrzymał dostęp robotów do danych z Facebooka i Instagrama i przestał gromadzić te dane. Prezes spółki uznał blokadę za nieuzasadnioną. Jednakże minął miesiąc i nadal brak informacji o pozytywnym rozwiązaniu problemu. Kryzys ten z pewnością jest jednym z ważniejszych wyzwań w dotychczasowym rozwoju spółki, a sposób jego rozwiązania może mieć istotne znaczenie na przyszłość.

Zapraszam do zapoznania się z pełną analizą Brand24, a także do dyskusji o Brand24 na forum akcji Portalu Analiz.

Pełen dostęp do artykułu posiadają abonenci Portalu.
Zaloguj się do Portalu lub zarejestruj się.
(rejestracja jest darmowa)

Komentarze widoczne są dla abonentów portalu!

Partnerzy Portalu Analiz: